fb_pixel

יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

סיכום שנת 2015: 5 אלבומים שיצאו השנה וחשוב שתכירו

שנת 2015 הייתה שנה נפלאה במוזיקה. בגזרה המקומית, האינדי הים תיכוני חי ובועט עם הרכבים כמו A-WA הנהדרות או אקו וטיטו שהוציאו השנה את אלבום הבכורה. בגזרה העולמית זכינו לאלבום חדש של ג'יל סקוט, מו, דיסקלוז'ר ואפילו אהבנו את החדש של ג'סטין ביבר. נועה מסכמת שנה עם 5 אלבומי חו"ל שיצאו בשנת 2015 וחשוב שתכירו - חלק ראשון

Alabama Shakes - Sound & Color
אלבמה שייקס הפציעו אל חיינו אי שם בפברואר 2012 עם השיר המעולה והבלתי נשכח "Hold on". לימים התברר שהשיר נולד במהלך הופעה חיה באחד מהברים הקטנים באלבמה. ביחד עם אלבמה שייקס הגיחה לעולמנו גם בריטני הווארד, אחת הזמרות הכי גדולות שידעה דורנו, ולא אני לא מגזימה. אלבום הבכורה "Boys & Girls" היה לא פחות ממעולה. לאחר פריצה שכזאת, הפרידו שלוש  שנים של צפייה מצד המעריצים בין האלבום הראשון, לאלבום השני "Sound & Colorשיצא באפריל השנה.  ציפייה שלוותה בלא מעט חשש (דווקא מצד המערצים, לפחות מצידי) שמאפיין את מחסום האלבום השני המוכר. האלבום הראשון היה  מצויין, מרגש, עם שילוב מדוייק בין רוק ולבלוז ובין גרוב קליט ונעים. במומנטום שנוצר באלבום הבכורה, ולקראת אלבום שני, הלהקה הייתה צריכה לבחור לאן תוביל אותה הדרך האמנותית. החשש נבע מכך שמא הם יבחרו בדרך הקלה וייחקו את אותה ההצלחה שוב גם באלבום השני, כלומר שהם יחליטו לא לחדש. אבל לא כך הדבר. הווארד היא אמנית בכל רמ"ח איבריה, כזאת שאינה מסוגלת לזייף דבר ובטח לא את האומנות שלה. "sound & color מביא עמו רוח חדשים במפרשים, טקסטים מורכבים יותר, מקצבים קליטים פחות והמון בלוז על פני רוק. התוצאה היא אלבום בוגר, של להקה שהאמנות שלה היא האמת שלה, אלבום  שהמשמעות המלאה והשלמה שלו הגיעה רק לאחר מספר האזנות : לא מיינסטרימי, שקט, פחות קליל ובעיקר אמיץ כמו שאנחנו מצפים מלהקה שפרטה על מיתרי המאזינים בורטואזיות ואמת של סאונד שכמעט נשכח.

"הווארד היא אמנית בכל רמ"ח איבריה, כזאת שאינה מסוגלת לזייף דבר ובטח לא את האומנות שלה", אלבמה שייקס

D'Angelo - Black Messiah
מחקרים הוכיחו שתפיסת הזמן היא עניין נזיל ומשתנה, לכן בחרתי אלבום שיצא באמצע דצמבר 2014 ובאופן לא ממש אלגנטי, ואפילו קצת במרמה, אני אסביר עכשיו למה הוא למעשה שייך לשנת 2015. "Black Messiah" אמנם יצא קצת לפני שנת 2015 אבל את הפירות שלו הוא לגמרי קצר השנה. התהליך שעברתי עם האלבום, שנארך שבועות כלל שלל סיטואציות מגוונת בהם שמעתי כל פעם שיר אחד מהאלבום ובכך בלי לשים לב ומתחת לראדר התחלתי להתאהב במשיח השחור. באלבום הזה אפשר למצוא היפ הופ, גרוב, אלקטרוניקה קלה עם סאונד תעשייתי רך, ובעיקר רית'ם נ' בלוז בכוונתו האמתית של הז'אנר (בניגוד לכוונתה של הפרחה המצוייה שמבקשת R&B מהדיג'יי בתחילת ערב). כך בעצם האלבום מתאים בזמן בוקר עייף, בערב על בקבוק יין אדום, כפרומו של ערוץ 2 וגם כשג'יילס פיטרסון שם את "Betray My Heart" ב-3:00 בלילה ברחבה המרכזית של הבלוק.


מאוהבת במשיח השחור



Leon Bridges - Coming Home


לאון ברידג'ס נולד בטקסט בשנות ה-50. כאילו, לא באמת.. בת.ז שלו כתוב 13 ביולי 89 - דבר שלכאורה הופך אותו לבן 26 בלבד. אבל אני לא קונה את זה, ושאף אחד לא יספר לי אחרת. יש פה קונספירציה אמריקאית ומישהו שם יודע את האמת ופשוט לא מספר אותה!  לברידג'ס יש מראה, סאונד וקול צלול שהתקיימו רק בשנות ה-50 של המאה הקודמת, וכל ניסיונות לייצר סאונד שכזה כאן ועכשיו נועד לכישלון או פשוט נשמע כמו חיקוי לא מוצלח. אני לא יכולה לכתוב משפט כמו הקודם מבלי להתייחס לאם והמלכה - איימי ווינהאוס. אבל ההבדל שווינהאוס חיברה בין הישן למודרני ויצרה משהו חדש, לאון ברידג'ז לא יוצר שום דבר מודרני. הוא לגמרי שם, בתקופה ההיא שהגברים היו גברים, שנשים היו נשים והכל מסביב היה עם סטייל הורס.
בקיצור ותעשו טובה לעצמכם ותקשיבו לו. 




Branko- Atlas   
"אטלס" הוא אלבום-פרוייקט הבכורה של המפיק האלקטרוני-הפורטוגלי Kalaf Epalanga חבר להקת  בורקה סום סיסטמה (הרכב שביום יום הוא חלק מלווה את פסקול חיי) ושותף בהרכב הליסבוני"ברנקו", אלבום שהוקלט בחמש ערים שונים: אמסטרדם, סן פאולו, קייפ טאון, ניו יורק וכמובן עיר המולדת ליסבון. תהליך העבודה על האלבום, שחקר את הסצנה של כל עיר ומה יש לה להציע, תועד בסדרה אינטרנטית בת 5 פרקים באמצעות השותף לפרויקט הבמאי João Retorta . אלבום הבכורה של ברנקו מלא בהשפעות. החל מאלו שמזכירות את הרכב האם, עם באסים כבדים וקללות בפורטוגזית, לצד ההשפעות של מוזיקת עולם. כל אלו תוסיפו סאונד אורבני עם זליגות טכנו, היפ הופ שלעתים נוטה לטראפ ושיתופי פעולה מעניינים (SKIP&DIE  הוא בין ההבולטים מביניהם). כיאה לאלבום ראשון ועוד אחד כזה של ברנקו לא מדובר פה ביצירה הומוגני, ולצד הקטעים הללו, תוכלו לשמוע בו גם כמה הבלחות של טרקים נעימים יותר, מלטפים שלא אופיינים לאלבום. אמנם התחלתי להקשיב לאלבום הזה רק לא מזמן, ויכול מאוד להיות שמדובר באפיסודה חולפת, ורק עניין של טיימיניג ובעוד חודשיים לא תשמעו אותו במערכת שלי. ימים יגידו, אני באמת לא יודעת, אבל מה שאני כן יודעת כרגע, שברנקו הוא כאן להישאר ויש לו רבדים שעדיין לא חשף.


Bomba Estéreo - Amanecer 
 אלבום הבכורה של ההרכב הקולומביאני "בומבה אסטריאו" יצא בשנת 2005 ומאז ועד היום הלהקה משלבת מוזיקה אלקטרונית עם נגיעות טרופיקל טהור. מה זה אומר? פשוט תקשיבו לכל אחד מהשירים שלהם, בין אם הוא מקפיץ או רגוע ותבינו לבד. באלבומם השני " Estalla / Blow Up" שיצא בשנת 2009 הם הצליחו לייצר את הלהיט שלהם ב-ה' הידיעה "Fuego"


למרות שבאלבום הרביעי והאחרון שיצא השנה "Amanecer" הם לא הצליחו לייצר שיר עם סאונד אורבני חזק ומשפיע כמו אותו ה-fuego, באלבום החדש יש הרגשה שהוא נדבך חשוב בהתפתחות האמנותית של ההרכב. בומבה אסטריאו לקחו כאן את הסאונד הייחודי להם צעד אחד קדימה - ולצד האלקטרו הטרופיל הטהור משלבים בו מקצבים נוספים ואלמנטים ייחודים אחרים. לרוב התוצאה היא נעימה לאוזן, מזיזה רגליים עם נגיעות של סאונד צבעוני בלבן של העין, ולפעמים האלבום גם חוטא בסאונד הלטיני המתוק מדי והקיטשי, מה שמסביר את שיתוף פעולה האחרון של ההרכב עם לא אחר מוויל סמית. גם אם יש לבומבה שאיפות להגיע למחוזות המיינסטרים )בדומה להרכבים אחרים שהצליחו לעבור את המשוכה,מייג'ור לייזר הם דוגמא נהדרת) עדיין הם עושים בומבה של דרך, עם כמה שירים שדולקים כמו כוכבים בלב.

    בומבה אסטריאו, עושים בומבה של דרך



יום שני, 14 בדצמבר 2015

בזאר מתלבשות על זה 2015: פריטי מעצבים ומותגים במחירים שווים



★ בזאר מתלבשות על זה 2015 יוצא לדרך (וגם אנחנו נהיה שם לפנק במוזיקה גרובית ושווה) 



ב-18-19 בדצמבר יתקיים בגני התערוכה בזאר המעצבים של מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ת"א "מתלבשות על זה 2015".

למעלה מ 600 מהמעצבות והמעצבים, הרשתות והיצרנים המובילים בישראל, נרתמו למאמץ ותרמו מעל 40,000 פריטים בעיצובם, ביניהם פרטי לבוש, הנעלה, תכשיטים, ספרים, כלי בית, דיסקים, ואוכל במתחם עצמו, אשר נמכרים במחירים אטרקטיביים במיוחד.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

שעות הפעילות:
יום שישי 18/12 בין השעות  10:00-18:00 
יום שבת 19/12 בין השעות 10:00-20:00
ביתן 11, גני התערוכה, ת"א


כניסה למתחם בעלות של 10 ש"ח - 100% תרומה


בואו להגיד לנו שלום על העמדה! אנחנו נתקלט שם ביום שישי בין 13:00-16:00

יום חמישי, 10 בדצמבר 2015

נכנסים למוד: הכירו את MOOD המשפחה שתעצב לכם את החתונה


בלנד 11# מארח את MOOD חברה משפחתית לעיצוב חתונות ושאר אירועים. כמה משפחתית? העסק הוקם ע"י רחלי ושתי בנותיה – מירב ומיכל שמקפידות על יחס משפחתי גם ללקוחות. בואו להכיר את הבלנד שלהן מקרוב


ספרו קצת על עצמיכן ועל העסק?

רחלי: לפני ארבע שנים מצאנו את עצמנו, אימא ושתי בנות, בנקודה בחיים שאפשרה לנו לחשוב אילו כישורים אנחנו חולקות, כשלוש נשים בוגרות, ומה אנחנו רוצות לעשות ביחד. הרעיון להקים את MOOD התגלגל שעיצבנו כמתנה את החתונה של אחת החברות הטובות של מירב. ומשם היסטוריה.
החברה צמחה לבית להפקה ועיצוב אירועים, פרטיים ועסקיים כאחד כשהמשפחתיות ממשיכה להיות ערך עליון.

מה היתרונות וחסרונות לעבוד בשלושה? 

מיכל: היתרון הגדול הוא החשיבה המשותפת. השיחות עלהאירועים שאנחנו מעצבות מתגלגלות מהוואטסאפ המשפחתי לשולחן בארוחת שישי והשיח הבלתי פוסק הזה יותר כל הזמן רעיונות חדשים 
מירב: אנחנו מצליחות גם לפצל ככה את העומס שכרוך בניהול עסק – אימא (רחלי) מעורבת לרוב בעבודה מול כל הזוגות וכל הלקוחות, כשאני ומיכל מחלקות בינינו בצורה די שוויונית, כדי לאזן בין העבודה השוטפת, לבית, לילדים ולחשיבה על הפיתוח קדימה.
רחלי: היחידים שימצאו אולי חסרונות במבנה הזה הם בעלי, הבן שלי והגיסים שנשארים לפעמים מחוץ לשיחות הסוערות והקולניות שלנו על חופות, פרחים ושלל קוסנפטים!


מה הבקשה הכי הזויה ומופרעת שקיבלתן במסגרת העבודה?

מיכל: לפני כשנתיים עיצבנו חתונה לזוג מקסים ולכלה היה חיבה די מטורפת לברווזי אמבטיה! מצאנו את עצמנו מחפשות דרכים יצירתיות לשלב ברווזים צהובים קטנים בסידורי הפרחים על השולחן וכמעט בכל פרט דקורטיבי באירוע. עד הדקה התשעים המשכנו לפזר במקום האירוע ברווזים. זה בהחלט היה אחד הבלתי נשכחים ובינתיים עוד לא נתקלנו בבקשה כזו בשנית.


איך הולך להראות החורף שלכן? מה הטרנדים החדשים בתחום?

מירב: מבלי למכור את כל הרעיונות שאנחנו עובדים עליהם למתחרים, אפשר לומר שגם בעולם החתונות אנחנו כל הזמן נדרשות לחשוב על הרעיון הבא, שיהיה יצירתי ומפתיע ושלא נראה עדיין בשום מקום אחר. אנחנו הולכות לשלב יותר ויותר חומרים שלא הייתם מצפים לראות בעיצוב חתונה, שיחזקו את הפרחים והנרות ויתר החומרים המסורתיים.
רחלי: אנחנו מקבלות באחרונה הרבה השראה מטרנדים בעיצוב הבית במזרח הרחוק: פנג שוואי, תורת הזן – אנחנו היינו שמחות להביא משהו מהאנרגיות הנעימות האלה לתוך עיצוב חתונה.



אם לא הייתן עובדות ביחד עם מי הייתן רוצים לעבוד? 

מיכל: אם לא היינו עובדות יחד, MOOD כנראה מעולם לא הייתה קמה, בטח לא בצורה שהיא פועלת היום. בנפרד, כל אחת מאיתנו כנראה הייתה מושכת לכיוון אחר ובספק שכל אחת לבדה הייתה עושה זאת. מירב ואני באות מעולם ההייטק, אימא משלבת הרבה ידע בעיצוב פנים וניסיון חיים שנצבר במיליון שולחנות חג ויום הולדת. הקלישאה שהשלם גדול מסך חלקיו כנראה די קולעת אצלנו.

טיפ קטן לאירוע גדול?

רחלי: להעיז, להעיז ושוב להעיז! – הכניסה הזאת אל מוסד הנישואים בטקס חתונה, דתי או חילוני, היא רגע של פעם בחיים שלא שוכחים. זה הזמן לחלום ולחשוב, ביחד עם המעצבים כמובן, איך מביאים את הדבר המיוחד הזה בין בניהזוג אל אווירה ייחודית ביום האירוע.
מיכל: ביקשתם טיפ אחד קטן אבל בכל זאת ניתן שניים – תמיד לחשוב איך מחלקים נכון את החלל: גם בחתונה של 80 איש וגם של 700 הרבה ממה שאנשים יזכרו יקום ויפול על האופן בו חלל האירוע מחולק, בין קבלת פנים, חופה וריקודים ובסידורי ההושבה.



שיר כניסה / יציאה שהייתן בוחרות לחופה שלכן?
Circle of Life – Elton John מתוך מלך האריות. תמיד מיוחד ותמיד מרגש.



דמות להשראה?

מיכל: משפחת קסטיאל, אצולה ישראלית בתחום העיצוב שמשמשים לנו השראה באסתטיקה שלהם וגם בהתעקשות ללא פשרות על איכות ורמות גימור גבוהות ביותר. אני ואימא (רחלי) למדנו בקסטיאל עיצוב פנים לפני כ-6 שנים ואנחנו שמחות לפגוש אותם גם היום בכל פעם שאנחנו מגיעות לעצב אירוע בבית קסטיאל, מה שקורה לשמחתנו לעיתים די קרובות. 

רחלי: כשאני ניגשת לעיצובחתונה, תמיד חושבת על אימי ז"ל, שכאשר היא ואבא שלי נישאו בפולין אחרי השואה, החליטה לוותר על אירוע חתונה ושמלת כלה כדי לשמור את הכסף לקראת העלייה לארץ ישראל. ההתרגשות שלה מאז מכול טקס חתונה, מכל כלה, מזכירה לי תמיד כמה זו זכות להיות חלק מהיום המאושר של כל כך הרבה אנשים.