fb_pixel

יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

הפוסט שיעזור לכם להתמודד עם החג

בתקופת הרנסנאס אישה מושכת הייתה אישה עגולה, עם חזה נפול ממעמסה ועכוז מלא שומנ...אהה חושניות. 
מאז הדברים קצת השתנו והפכנו לרזות, שטוחות, גבוהות ואם לא אז אנחנו שמנות. בשנות ה70 אפילו יצא שיר מחאה נגד התופעה, נגד תופעת הנשים השמנות הכוונה– ג'ו טקס הכריז "I ain't gonna bump no more with no big fat woman".


הגישה הזו לא נוחה לאף אחד, לא לגברים שלא מסוגלים לקבל את מה שהם חושבים שהם רוצים, לא לנשים שמנסות להרזות ולא מצליחות ולא לישראלים בתקופה הזו שמתחילים להריח סופגניות בכל פינה.
לכן למזלנו עם השנים זמרים אחרים, בעיקר שחורים, הבינו שחלק מהדיכוי הלבן הוא גם בסופו של דבר ביטול הסקסיות של הbooty והפיצו הלאה שבמקום לדכא את העכוז העגלגל צריך לחגוג אותו.
אנחנו אספנו בשבילכם כמה קטעים שיעשו לכם חשק לקנח את ארוחת סופגניות ריבת תותים עם סופגניית ריבת חלב בתוספת פצפוצים.

דבר ראשון חייבים להגיד תודה ענקית לאנטוני ראי, הלא הוא sir mix-a-lot. הוא לא הסתפק בלשיר שהוא אוהב תחת גדול והוא אינו יכול להכחיש, הוא הרגיש צורך בוער לקחת את השיר הלאה לרמה גבוהה יותר של מטאפורות ודימויים וכך נוצר האימג' של ראפר שר, רוקד ומנענע את הגודיז שלו בעודו נמצא על שתי לחיים צהובות עגלגלות ענקיות.




ב2005 יצא אחד האלבומים הטובים והלא מוערכים של בלאק אייד פיז, אך הסינגל השני מתוך האלבום שרף את תחנות הרדיו. בשיר מוסברת התגלגלות האירועים שנוצרת ביחס שבין תחת מזדקר בצורה הנכונה, לאטיטוד חצוף של אישה וכסף של הגבר שמסתכל על שניהם כישות קסומה מחוברת אך יחד עם זאת נפרדת. 



לא היה ולא יהיה פוסט שקשור לקימורים נכונים של אישה מבלי להתייחס לביונסה, זה פשוט מחוץ לחוק. כאשר אישה מוציאה בושם תחת השם שלה, המעוצב בהשארת גופה (כן, הכוונה לאגן הים התיכון של גופה) מעתה ועד עולם נהיה חייבים להתייחס אליה בהקשר דימויי גוף. מכיוון שאנחנו אוהבות צמדים נתייחס אליה ונוסיף גם את שאקירה – האמת כל מילה נוספת מיותרת.


בעשור השני של שנות ה2000 גם היוצרים הלבנים מתחילים להבין מה הם באמת אוהבים ולא חוששים להראות לנו. מייג'ור לייזר ודיפלו, שהם סוג של אותו הדבר, אומרים לנו את זה בצורה גלויה –EXPRESS YOURSEL BUBBLE BUTT
(מי שלא ראה את הקליפים, חייב עכשיו להיכנס ולראות).





ואם עד עכשיו לא השתכנעתם שסופגניות זה כיף ואפשר גם להוסיף לביבות ורצוי כאילו שעושות צרבת. תענו לנו על זה - האם רקדנית שדופה, עם ריבועים בבטן נטולת "שריר הדודה" (אותו שריר יד אחורי כשאת מנופפת לשלום הוא מצטרף ב5 ד' איחור) יכולה לגרום לקהל לשאוג בצורה כזו?



אז בואו נסיים בקלישאה הכה עייפה ושחוקה –
זה לא נגמר עד שהגברת השמנה (והלא מטופחת) שרה.



בקיצור צריכות לסיים, הלכנו לחדר כושר...

יום שני, 25 בנובמבר 2013

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים תקליטן חתונות?

אנחנו לא תמיד כותבות, לפעמים אנחנו גם מדברות - הנה כמה מילים שדיברנו עם הכתבת נועה בנוש.

פורסם:  21.11.13 , 11:49 בynet.


 "ההחלטה לנגן ביחד עלתה ברגע של שיכרות במסיבה שהיינו בה. הדיג'יי ניגן כל כך גרוע שהחלטנו שאנחנו יכולות לעשות את זה טוב יותר, ומאז ועד היום, כבר שש שנים, אנחנו מנגנות ביחד וגם לחוד באירועים. בחתונות התחלנו לנגן רק לפני שנתיים, לאחר שהגענו לבשלות וקיבלנו ביטחון לגבי היכולות שלנו".


מהם האתגרים שעומדים בפניכן כתקליטניות בחתונה?
"...תקליטן חתונות חייב להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. להיות קשוב לסביבה, לדעת לקרוא את הקהל ולהתחבר אליו. הוא צריך להבין שסגנון מוזיקלי נמאס על קהל מסויים ולהחליף סגנון כשהם עדיין על הרחבה, לפני שהם הולכים. לפעמים לזוגות יש טעם מוזיקלי שונה מהטעם של הקהל שלהם, וצריך לאזן בין הבקשות של הזוג לבין מה שקורה בפועל".

"חתונה זה האמ-אמא של האחריות", אומרת נועה. "אני אחראית על המוזיקה, שזה הדבר הכי חשוב בחתונה. אפשר להציע אוכל לא טעים או אלכוהול זול ואנשים עדיין יהנו, אבל הם לא יהנו אם אין מוזיקה טובה. לפני חתונה אני תמיד חולמת שמשהו משתבש, ומתעוררת כמה פעמים בלילה. פעם אחת חלמתי שאנחנו נוסעות לחתונה בצפון ועוצרות בדרך בבית קפה, אני הולכת לשירותים והתיק עם המחשב שעליו המוזיקה נעלם מהכיסא".

תנו לנו טיפים לבחירת דיג'יי לחתונה.
"כל זוג צריך למצוא את הדיג'יי שהוא כמו זוג עיניים שרואה אותו קרוב. את מי שמבין אותך באמת, שמנהל איתך דו שיח ופתוח לשמוע הצעות", אומרת חן. "יש דיג'אים שמנסים למכור לכל הזוגות את אותו הדבר", מוסיפה נועה, "וצריך למצוא את זה שנותן לך הכוונה ומתאים לך משהו אישי. את זה מרגישים כבר בפגישה הראשונה עם הדיג'יי".

"בנוסף, עדיף לחפש דיג'יי עם ידע מוזיקלי נרחב ולהעדיף אותו על פני יכולות טכניות, כי הן פחות רלוונטיות לחתונה. אחד היתרונות שלנו כצמד, חוץ מזה שתמיד יש מי שנשארת על העמדה בזמן שהשניה בשירותים, הוא שיש לנו ידע רחב יותר, כי כל אחת מביאה איתה את הידע שצברה עם השנים לרחבה. טיפ אחרון הוא לחפש דיג'יי שיש לו ניסיון מגוון בכל מיני סוגים של אירועים לאו דווקא חתונות, כי הניסיון מספק לו הכרות עם סוגים שונים של קהלים".

מה יהיה בחתונה שלכן?
"בחתונה שלי תהיה מוזיקה בסגנון ים תיכוני. אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו באמריקה, אבל איך שיש מוזיקה ים תיכונית האגן שלנו מתחיל להתנועע", אומרת חן. "בחודשים האחרונים אני חושבת יותר ויותר מי ינגן בחתונה שלי", אומרת נועה, "חן ניגנה בחתונה של אח שלי, אבל בחתונה שלי אני רוצה שהיא תרקוד ברחבה. הבעיה היא שכל הדיג'אים שאני אוהבת הם גם חברים שלי. מזל שיש לי עוד זמן לחשוב על זה".


לא יודעים איזה שיר לבחור כשיר חופה? הנה מספר המלצות מחן ונועה:

רביד כחלני ו-Yemen Blues - את ואני

שירים לשבירת הכוס:

(Michael Franti & Spearhead - Say Hey (I Love You


רוצים עוד שירים לחתונה? הכנסו לכאן>> https://www.mixcloud.com/ChenandNoa 


יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

בראשית ברא אלוהים את הדיג'יי

בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ. ויברא אלוהים את האדם בצלמו, זכר ונקבה ויאמר להם פרו ורבו ומלאו את הארץ. ויראה האדם כי טוב ומצא ליבו חן בחווה וילך ויקנה טבעת ויציע לה נישואין ותהיה החווה המאושרת בנשים. ויהי ערב ויהי בוקר וילכו השניים לחפש אולם אירועים, דיג'יי, שמלת כלה, איפור ניסיון, קייטרינג, סידורי פרחים, מפיק אירועים, צלם סטילס, צלמת וידאו, צלם מגנטים, ספר, רב, חליפה לחתן, בנק לפתיחת חשבון משותף ויראו השניים כי בריאת העולם לקחה פחות זמן ויבינו כי אלוהים למעשה, נמצא בפרטים הקטנים.

כמה קטנים? בסופו של דבר הזיכרונות שלנו מהערב מסתכמים מהחוויות של החושים שלנו. הטעם שנשאר בפה מאלכוהול משובח או מאכל מדויק, המוזיקה שנשארה באוזן ונתנה את האווירה והקצב, הרגליים העייפות מהריקודים והאנשים הקרובים ששמחו אתנו. הרי בשביל מה כל ההפקה אם אין בה רצון לחגוג עם האחר ולהכניס אותו ולו לערב אחד להוויה האישית הייחודית של כל זוג.



על קו התפר הזה נכנס מקומו של הדיג'יי, ובמקרה שלנו היא אישה ואפילו שתיים. כן, אנחנו יודעות לחבר חוטים, מכירות מונחים טכניים, מבינות בשמות של כבלים ומתאמים, יש לנו כבל מאריך בתא מטען, ויודעות לעשות עוד כמה פעולות מלבד פליי וסטופ. עד כאן כל הקלישאות הישנות, כי מסתבר שנשים תקליטניות זה לא אירוע נדיר ויותר נשים מוצאות עצמן באחת מעמדות המפתח החשובות באירוע. במקרה שלנו אנחנו מתקלטות ביחד ולחוד כבר 6 שנים בכל רחבי הארץ וגם במדינת תל אביב.



אז אחרי שעברנו את עניין "האישה" תמיד מגיעים לעניין ה"צמד".  למה אנחנו מתקלטות ביחד? התשובה מורכבת מכמה סיבות, הראשונה יש לנו טעם מוזיקלי דומה ושונה, וכל אחת מביאה ידע נרחב של מוזיקה שצברה עם השנים לרחבה. בנוסף לראות דיג'יי מחייך, מקפץ ורוקד על העמדה תמיד מוסיף לאווירת המסיבה – אז עכשיו תדמיינו במקום דיג'יי אחת שתיים. אנחנו גם חברות ותמיד כיף שיש מישהו קרוב לחלוק איתו את החוויה. אה, ואנחנו בנות וצריכות לשירותים לא מעט פעמים, ולא אנחנו לא הולכות לשם ביחד.

                                         צילום: לירון אראל

אז מה זה אומר לבחור את הדיג'יי הנכון? נתחיל בזה שמשהו טוב עובר על עולם החתונות והאירועים.  אם פעם היה הרצון להיות בדיוק  אבל בדיוק כמו כולם,  היום יותר ויותר זוגות מחפשים סגנון מוזיקלי אישי ולא עוד פלייליסט מעייף ונדוש. די לימי רשימה המכולת המוזיקאלית! בדיוק מאותו מקום של אמת - זאת שמצויה בפרטים הקטנים, אנחנו ועוד כמונו נכנסים. כל זוג צריך למצוא את הדיג'יי שמתאים לו כלומר את אותו זוג עיניים שרואה אותו קרוב.   לא עוד לקוח, אלא את האדם והמהות שהוא. את הדיג'יי שיוצר דו שיח ומתעקש על שיתוף פעולה מלא.  אסור לשכוח שרחבה מלאה באנשים יפים ורוקדים זה חובה לאירוע מוצלח אבל חשוב לא פחות, שגם הזוג יבוא לידי ביטוי באותה רחבה. הרי הוא האירוע, הוא השמחה וזה היום המשמעותי שלו. אנחנו רק הצינור שמחבר את הכל ביחד לסגנון מוזיקאלי שמשתייך לאנשים ולמקום.  לכן מלבד ידע מוזיקאלי נרחב, אנחנו מאמינות, שאינטליגנציה רגשית גבוהה היא תכונה הכרחית לדיג'יי. להיות קשוב  ולשלב בין אגו בריא לרצון הקהל והזוג, ללמוד מכל זוג או בקשה, על מוזיקה בפרט ועל אנשים בכלל.


חפשו את הידע המוזיקלי איכותי והרחב והעדיפו אותו טיפה מעל הווירטואוזיות הטכנית חוצה הגבולות, כי עם כל הכבוד לא מדובר בטייסטו שמגיע לחתונה. חפשו את הניסיון המגוון (חתונות,  מסיבות, ברים ומסיבות יום הולדת) כי השנים לא מוכיחות רק מקצועיות אלא גם על רב תחומיות והכרות עם קהלים שונים. ואחרון חביב זכרו שהתרבות הישראלית מבוססת על מגוון סגנונות ותרבויות מכל העולם ואחותו, ועם כל הכבוד לכור ההיתוך של בן גוריון, חתונה זה בדיוק המקום שהדודה הרומניה פוגשת את החבר התימני והסבתא מבוכרה פוגשת את השכן המרוקאי. יש מקום לכל בקשה במידה ויש מקום לכל עדה במידה, ואם תמצאו את חסיה מפולין רוקדת אהלן וסהלן, ואולי אפילו תוריד את התיק מעליה ותוותר על הפנים הקמוצות – תדעו שבחרתם את הדיג'יי הנכון ואנחנו נדע שאנחנו עשינו את הבחירה הנכונה כשלחצנו על הפליי.

יום שישי, 8 בנובמבר 2013

תמונות החתונה של מוזיקאים מאוהבים

טוב, הפעם לא מדובר בכתיבה מרשימה מעשה ידינו, אלא בבלוג מחו"ל שהשקיע, ומי אנחנו שנעתיק. 

קורט קוביין לבש פיג'מה, דיוויד בואי הזמין את יוקו אונו, רוברט סמית הכיר את זוגתו בתיכון ואלביס ופרסיליה ערכו מסיבת עיתונאים לפני.

 הנה הצצה מדהימה לחתונות של 25 מוזיקאים מפורסמים ומאוהבים. 




רוצים עוד? בואו להגיד לנו שלום באתר:    www.djchenandnoa.com